Hallo, ik ben Isa en heb met Jolanda gewerkt. Ik vond het heel fijn. Eerst gingen we een paar testjes doen en daarna veel praten. Van dat praten word je rustig en je kan je problemen uitleggen. Het heeft bij mij een stuk meer geholpen. Ik heb meer zelfvertrouwen en ga makkelijker alleen zitten in de klas.
Groetjes Isa
Onze dochter ,van 5 jaar, had op school vaak haar werkjes niet af. Ze vond het moeilijk om de juf te vragen om hulp. Ze is een introverte meid die veel oog heeft voor details en daardoor 'vergeet' wat hoofd en bijzaken zijn.
jolanda heeft onze dochter geholpen met de intrinsieke motivatie te vinden. En dat je beloond wordt als intrinsiek iets lukt, dit geeft een goed gevoel.= bij haar.
Daarbij is er ondersteuning geboden op het gebied van plannen en organiseren. Het zelfvertrouwen van onze dochter is enorm gegroeid en de resultaten op school zijn goed vooruit gegaan, waardoor ze naar groep 3 gaat.
Dank je wel!
Groetjes Judith en Arnoud
Onze zoon Max (9 jaar) had een aantal problemen op school. Zijn werkhouding was verkeerd, zijn gedrag opstandig en concentratie niet al te best. Hij had moeite met rekenen en begrijpen van opdrachten. Vaak miste hij een aantal belangrijke details en maakte hij hierdoor zijn werk niet af.
Wij hebben Jolanda gevraagd om te helpen. Na een intakegesprek heeft zij contact opgenomen met de leerkrachten om alle nodige gegevens te verzamelen. Daarna is zij met Max aan de slag gegaan. Wij hebben in totaal 14 sessies gehad en iedere keer deed Max goed zijn best. Jolanda werkte op een leuke, speelse en afwisselende manier, waardoor het blijven concentreren,op details letten en nauwkeurig zijn voor Max toch haalbaar leek te zijn. Ook al had hij normaal gezien veel moeite met dit soort dingen. De opdrachten zelf waren zeer interessant en steeds moeilijker. Dit vond Max heel erg motiverend en leuk.
Zowel wij en de school merken nu veel positieve veranderingen in Max. Hij zit lekkerder in zijn vel, is gemotiveerd en eerlijk, zijn concentratie is verbeterd en zijn werkhouding is totaal anders. Hierdoor gaat het leren ook steeds beter en makkelijker.
Inga Betting
Onze dochter Ashley was op school erg stil, onzeker en had moeite met het leestempo. Maar doordat Jolanda op een leuke manier met Ashley aan de slag is gegaan, heeft ze een hele GROTE sprong gemaakt, zodat ze alsnog over mag naar groep 4!!!!
Tijdens de begeleiding hebben we heel veel tips gekregen van Jolanda en zijn we heel erg blij dat we haar gevraagd hebben.
Britta Rietjens-Hendriks
Onze zoon zit in groep 3. Cognitief gaat het heel goed op school. Maar m.b.t. sociaal-emotioneel gebied durfde onze zoon niet van zich te laten horen. In de klas stak hij z’n vinger niet op en vroeg hij niks aan de juf. Omdat we bang waren dat dit hem in de toekomst zou gaan belemmeren, hebben we contact gezocht met Jolanda.
Na een aantal sessies, gaat het nu een stuk beter. Door de leuke, kindgerichte manier van werken had Jolanda heel snel het vertrouwen gewonnen en waren de sessies snel voorbij. Ze gebruikte leuke spelletjes, waardoor de leerdoelen spelenderwijs werden behandeld. Ook was het prettig dat Jolanda goed contact onderhield met de juffrouw, zodat van beide kanten input kwam en er nog gerichter gewerkt kon worden.
Anke de Hilster
In groep 3 en 4 kwam onze zoon Matthijs cognitief niet helemaal uit de verf, Cito scores bleven achter en hij was erg snel afgeleid. We dachten dat er meer in Matthijs zat. Onze zoon heeft in een serie fijne, veilige en vertrouwde sessies (spelenderwijs) gewerkt aan zijn taakaanpak. Al tijdens de sessies ging zijn werkhouding met stappen vooruit en uiteindelijk ook zijn resultaten (Cito). Van een perspectief van doubleren in groep 4, is er in een aantal weken tijd een omslag gekomen, die heeft geleid tot een overtuigende overgang naar groep 5. Doordat wij zelf bij nagenoeg alle sessies met Jolanda aanwezig zijn geweest, zijn we ook thuis in staat om hierop in te haken en hem te stimuleren tot een juiste en effectieve aanpak.
Kim Deneer
Ondanks dat Juul (6 jaar) zijn Cito toets van groep 2 goed gemaakt had, twijfelden de leerkrachten er aan om Juul naar groep 3 door te laten gaan. Hij was iets wat onzeker met zijn werkjes en koos niet snel voor nieuwe uitdagingen. Juul was bang om foutjes te maken en legde de lat voor hem zelf heel hoog, waardoor hij 'blokkeerde' bij het uitvoeren van opdrachten van de juf.
Na 5 sessies met Jolanda, waarin ze de nadruk legde op 'van proberen kun je leren', ging het met Juul al een stuk beter op school. Door het contact van Jolanda met de juffrouw werd de slogan 'van proberen kun je leren' ook regelmatig in de klas herhaald, waardoor bij Juul een stukje herkenning en zelfvertrouwen kwam. Mede door de geweldige samenwerking van Jolanda en de juffrouw en de leuke spelletjes van Jolanda, kreeg Juul dan ook groen licht voor groep 3.
Irene Willems
Mijn dochter van 11 jaar heeft afgelopen maanden begeleiding gehad van JOniek. In groep 4 van de basisschool is ze met rekenen erg achteruit gegaan, we hebben haar toen laten testen en zijn er achter gekomen dat ze dyslexie en dyscalculie heeft. Op school is ze toen met rekenen terug gegaan naar haar niveau. Hierdoor werd de achterstand met klasgenoten steeds groter, wat voor haar erg frustrerend was. Ze werd stiller en de motivatie in klas werd steeds slechter. Door de methodiek die JOniek haar heeft aangeboden is ze weer in zich zelf gaan geloven. Ook de benadering hierin heeft Floor als heel positief ervaren en heeft haar weer vertrouwen in zichzelf gegeven. Door het zelfvertrouwen wat ze nu weer heeft, gaat ze weer met plezier naar school. Onze dank is groot voor hetgeen JOniek voor Floor heeft betekend.
Monic Hansen
Jolanda heeft me geholpen om mij beter te concentreren en ook nog op een leuke manier. Het gaat nu weer een stuk beter op school. Ook vond ik de lessen leuk om te doen. Dank je wel voor je goede hulp.
Groetjes Floor
Onze jongste zoon Tijs (8 jaar) had op school wat leesproblemen en zat al enige tijd niet lekker in zijn vel. We konden er niet precies de vinger opleggen wat hem nu precies dwars zat. Jolanda heeft toen enkele sessies met hem gedaan en gaandeweg dit proces zagen wij dat Tijs meer inzicht kreeg in zijn eigen ik. Letterlijk zei hij tijdens een van de spelvormen: "He, ik ben slim!". Jolanda gaat terug naar de basis van het kind: ligt het probleem bijv. in zijn motivatie, intelligentie, is het faalangst e.d. Jolanda heeft een enthousiaste, open en positieve benadering van het kind. Succeservaringen zijn hierin erg belangrijk. Hierdoor hebben wij als ouders ook een beter inzicht gekregen in hoe TIjs in elkaar zit en hoe wij het beste met hem om kunnen gaan.
Kim Verkoulen
Via de school van onze kinderen hebben wij contact gekregen met Jolanda. Onze kinderen zijn beiden door haar begeleid. Mijn zoontje (8) vanwege zijn trage werkhouding en mijn dochter (6) vanwege haar opstandige gedrag in de klas. Ik mocht iedere keer aanwezig zijn tijdens de lesjes en dat hebben de kinderen, en ik ook, als zeer positief ervaren. Jolanda is een rustig persoon met veel geduld. Ze is warm en lief naar de kinderen toe, maar ook heel duidelijk en consequent. Als ze de kinderen iets beloofde, dan deed ze dat ook. Waardoor de kinderen nog meer vertrouwen in haar kregen. Ook al zijn mijn kinderen er voorlopig nog niet met het bereiken van het gewenste gedrag, zijn ze zich er in ieder geval nu wel bewust van en hebben ze geleerd hoe het ook anders kan op een hele positieve manier. Ook vond ik het prettig dat Jolanda altijd open staat voor meedenkende ouders en hun feedback, om ook zelf nog meer te kunnen leren en daardoor de kinderen nog beter te kunnen helpen.
Luciana Wolters